Zadanie realizowane poprzez organizację 20 warsztatów dla 493 osób oraz zakup sprzętu. Wyszczególnienie: I. Organizacja 5 warsztatów dla 149 osób pn. „Walory przyrodniczo – krajobrazowe doliny Skrwy Prawej i BPK” Cel: przekazanie uczestnikom warsztatów informacji na temat walorów przyrodniczych, wpływu działalności człowieka na środowisko przyrodnicze i walory krajobrazowe. Program: 1.Zwiedzanie Mazowieckiego Ośrodka Geograficznego UW w Murzynowie. 1.1.Zapoznanie się z funkcjonowaniem stacji meteorologicznej. 1.2.Zapoznanie się z funkcjonowaniem instalacji ekologicznych: przydomowej oczyszczalni ścieków, kolektorów słonecznych. 2.Spacer jarem w Cierszewie. 2.1.Omówienie historii geologicznej Parku. 2.2.Omówienie istoty globalnego ocieplenia. 3.Przejście dydaktyczną ścieżką przyrodniczo-leśną w rezerwacie „Sikórz” – 9 przystanków: II. Organizacja 5 warsztatów dla 134 osób pn. Szkoła Liderów- warsztaty dla młodzieży. Tematyka zajęć: 1/ Ochrona środowiska – poruszane zagadnienia; leśnictwo, prawo ochrony środowiska, kompetencje władz rządowych i samorządowych w zakresie ochrony przyrody i środowiska, dostęp do informacji o środowisku, edukacja przyrodnicza, zrównoważony rozwój, rady na odpady. 2/ Edukacja konsumencka. Tytuł: Wybrane elementy edukacji konsumenckiej - „Wiem, co jem" Temat: Etykieta na produktach spożywczych źródłem informacji. III. Organizacja 10 warsztatów (łącznie 25 godzin) dla 210 osób pn. „Edukacja na rzecz przyszłości świata”. Tematyka: 1.Ekologia mieszczucha - czyli co możemy zrobić w domu w szkole, ażeby nie wpływać negatywnie na środowisko. 2.Jak oszczędzać energię w domu? 3.Kupuj odpowiedzialnie! 4. Ekoznaki 5.Góra śmieci rośnie - Zasada 3R: Reduce, Reuse, Recycle 6.Wykonanie opakowań z makulatury – jako przykład domowego recyklingu. IV. Doposażenie bazy edukacyjnej. Wyszczególnienie: 1)Laptop z oprogramowaniem - sztuk – 1, 2)Rzutnik multimedialny - sztuk – 1, 3)Flipchart magnetyczny – suchościeralny - sztuk – 1,
Efekt ekologiczny: Projekt zakładał zaangażowanie około 493 uczestników. 1.Wykształconych zostanie 149 młodocianych przewodników po Brudzeńskim Parku Krajobrazowym. 2.Wykształcenie grupy 134 liderów środowiskowych, animatorów społecznych zostanie przeszkolonych podczas warsztatów przez trenerów w zakresie ochrony środowiska, edukacji konsumenckiej. 3.Podwyższenie poziomu świadomości ekologicznej ok. 210 osób (dzieci i młodzieży) w zakresie edukacji konsumenckiej, ekologii, oszczędzania energii. 4.Przeprowadzenie 20 warsztatów z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania mających trwały wpływ na aktywność młodzieży i dzieci wobec środowiska. 5.Przybliżenie walorów przyrodniczo – krajobrazowych i kulturowych parków krajobrazowych poprzez warsztaty terenowe. 6.Poznawanie: gatunków roślin, zwierząt, praw natury, sposobów przetrwania w środowisku naturalnym 7.Podwyższenie poziomu świadomości ekologicznej poprzez wdrożenie nowoczesnych programów kształcenia. 8.Stworzenie bazy technicznej poprzez zakupienie 3 sztuk sprzętu tj. laptopa, rzutnika multimedialnego oraz flipchartu. 
Projekt finansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. "Dla regionu płockiego - aktywna edukacja stacjonarna i terenowa"
|